Pisanie tekstów: 6 element - Jak przekonać klienta do p
Pisanie tekstów: 6 element - Jak przekonać klienta do podjęcia natychmiastowej decyzji o zakupie?
autorem artykułu jest Dariusz Puzyrkiewicz
Stworzyłeś doskonałą, korzystną i wiarygodną dla klienta ofertę. Umieściłeś ją na stronie internetowej, na którą skierowałeś ruch i... nic szczególnego się nie dzieje. Czegoś jeszcze brakuje ofercie.
Nie wystarczy przekonać klienta do zakupu. Trzeba go przekonać, żeby kupił TERAZ. Tylko taka perswazja przekłada się na wzrost zamówień. Tak właśnie pisze teksty dobry copywriter.
Co nam po tym, że klient chce posiadać oferowany przez nas produkt, ale nie jest jeszcze zdecydowany na za zakup? Albo jeszcze gorzej – my go przekonujemy do zakupu, a on skÅ‚ada zamówienie u konkurencji! Do kitu z takÄ… perswazjÄ….
Podczas każdej sprzedaży (bezpośredniej i za pomocą oferty drukowanej lub zamieszczonej w Internecie) przychodzi taki krytyczny moment, który decyduje o jej dalszych losach. Klient jest już prawie przekonany do zakupu, jest zainteresowany oferowanym produktem i korzyściami, ale wciąż jeszcze nie jest gotowy do podjęcia ostatecznej decyzji.
W takim momencie potrzebny jest impuls, który pchnie sprzedaż i pomoże klientowi zrobić ostatni, maÅ‚y krok – zÅ‚ożyć zamówienie.
Istnieje 5 klasycznych elementów perswazji, prowokujących klienta do podjęcia natychmiastowej decyzji. Nie ma w nich niczego odkrywczego. Ich siła polega na tym, że wywołują natychmiastową sprzedaż. Są sprawdzone przez setki znanych sprzedawców i marketerów.
Co więcej, sam pewnie nie raz zostałeś ponaglony do zakupu, przynajmniej jednym z tych elementów.
Są tylko dwa powody dla których klient zrobi to, do czego go namawiasz:
1.Dajesz mu coÅ›, czego potrzebuje i pragnie.
2.Wzbudzasz w nim obawę (a nawet strach), że straci coś ważnego i cennego, jeśli nie zrobi tego, co Ty chcesz.
Zacznijmy od spełnienia pragnień klienta.
Gwarancja satysfakcji
Jest to jeden z najprostszych, a zarazem najgenialniejszych sposobów na przekonanie klienta do podjęcia decyzji. Jego siła polega na tym, że pomagamy klientowi... odłożyć decyzję! Tak, odłożyć decyzję na później. Zdejmujemy z niego cały ciężar i presję.
Najogólniej, trzeba mu powiedzieć tak:
„Hej, nie podejmuj teraz ostatecznej decyzji. Weź ten produkt na próbÄ™. Przekonaj siÄ™ jak dziaÅ‚a, czy speÅ‚nia twoje oczekiwania, porównaj z innymi. Weź to do siebie i wypróbuj.
Masz dużo czasu na podjÄ™cie ostatecznej decyzji. Przekonaj siÄ™, czy to jest to, czego potrzebujesz. Po 30 dniach, gdy bÄ™dziesz miaÅ‚ mnóstwo okazji do sprawdzenia naszego produktu sam zdecydujesz czy chcesz tego, czy nie. JeÅ›li zechcesz zwrócić produkt – bez żadnych pytaÅ„ i komplikacji zwrócimy Ci caÅ‚a kwotÄ™. Nic nie ryzykujesz, wiÄ™c przekonaj siÄ™ sam, jak to dziaÅ‚a.”
Nie musisz obawiać się tego, że klienci masowo zaczną zwracać produkty. Z wieloletnich doświadczeń wynika, że tylko niewielu korzysta z tej możliwości, a za to spory odsetek z tego właśnie powodu dokonuje zakupu.
Bonusy
Kiedy klient się waha, to oznacza, że nie jest jeszcze w pełni przekonany o wartości produktu. Wie ile pieniędzy musi wydać, ale nie jest pewien, czy produkt jest tego wart.
W tej sytuacji musisz go przekonać tylko do jednej rzeczy. Nie, nie do tego, że produkt wart jest swojej ceny. Raczej do tego, że wartość produktu wielokrotnie przekracza cenę! Że to interes życia. Za śmieszne pieniądze dostaje coś cennego, co jest warte więcej, niż te kilka nędznych groszy.
Sposobem na zwiększenie wartości produktu są bonusy. Daj więcej, niż klient oczekuje. Dodaj za darmo dodatkowe wyposażenie, coś co zwiększa funkcjonalność oferowanego produktu, ulepsza go, pomaga w jego użytkowaniu.
Wzbudzanie obaw i strachu
Przejdźmy do sposobów wzbudzania obaw. Bywa, że są one o wiele bardziej skuteczne, od dwóch pierwszych. Tu jednak liczy się intensywność wywoływanych emocji. Czytelnik musi czuć narastające zagrożenie konkretną i ważną stratą.
3 zasadnicze zagrożenia dla klienta, związane z zakupem produktu:
1.Ograniczenie czasu trwania wyjÄ…tkowej promocji
2.Ograniczenie liczby dostępnych produktów
3.RosnÄ…ca cena.
Każde z tych ograniczeń jest podobne w działaniu. Oto jest produkt. Za chwilę jednak może go już nie być w ogóle, albo cena znacznie wzrośnie, lub też minie czas wyjątkowej promocji.
Każda zwłoka w działaniu oznacza dla klienta wymierne straty. Aby zakup był jak najbardziej korzystny, trzeba szybko podjąć decyzję, zanim zmienią się warunki sprzedaży. I to jest cała tajemnica skuteczności tej techniki. Korzystną decyzję można podjąć tylko teraz. A czas mija...
Można jeszcze dotknąć emocji związanych z sytuacją klienta, jego problemami i czyhającymi na niego zagrożeniami. Trzeba pokazać wtedy, że każda chwila zwłoki nieodwracalnie pogarsza sytuację. Produkt musi wtedy być skuteczną odpowiedzią na obawy potencjalnego klienta.
I to już koniec naszego cyklu na temat 6 elementów skutecznej oferty. Nie znaczy to jednak, że nic więcej nie da się już zrobić. Przeciwnie! Od czegoś jednak trzeba zacząć pisanie skuteczniejszych tekstów, a wykorzystanie zaprezentowanych przeze mnie 6 elementów od razu zwiększa skuteczność każdej oferty.
Życzę samych sukcesów w sprzedaży!
--
Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź http://www.DynaNews.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
„Inwestowanie pasywne”
Dobre Płatności Internetowe
lato
Wędrówki człowieka - od Afryki do Longobardów
Powstanie nowe superlotnisko?